22 de maig 2006

Biblioteca Pública de Los Angeles

biblioteca pública Los AngelesLos Angeles Public Library (L.A., Califòrnia)

Un asidu d'aquesta biblioteca era en Charles Bukowski (1920-94) qui li va dedicar un poema (The burning of the dream) quan aquesta s'incendià al 1986. Uns fragments d'una traducció espanyola:

EL INCENDIO DE UN SUEÑO

(...)
la vieja Biblioteca Pública de Los Angeles
seguía siendo
mi hogar
y el hogar de muchos otros
vagabundos.
Discretamente utilizábamos los
aseos
y a los únicos que
echaban de allí
era a los que
se quedaban dormidos en las
mesas
de la biblioteca; nadie ronca como un
vagabundo
a menos que sea alguien con quien estás
casado.

(...)
siempre esperaba que la bibliotecaria
me dijera: "que buen gusto tiene usted,
joven."
pero la vieja
puta
ni siquiera sabía
quién era ella,
cómo iba a saber
quién era yo.

(...)
la vieja Biblioteca Pública de Los Angeles
muy probablemente evitó
que me convirtiera en un
suicida,
un ladrón
de bancos,
un tipo
que pega a su mujer,
un carnicero o
un motorista de la policía
y, aunque reconozco que
puede que alguno sea estupendo,
gracias
a mi buena suerte
y al camino que tenía que recorrer,
aquella biblioteca estaba
allí cuando yo era
joven y buscaba
algo
a lo que aferrarme
y no parecía que hubiera
mucho.


2 comentaris:

Ru ha dit...

Quin gran home aquest Bukowski: fornicador empedreït, alcohòlic contumaç, prolífic com ningú, de tornada de tot i sempre a punt per al millor sarcasme. L'edifici no sembla que lligui massa, tan polit, tan lluminós, amb la seva literatura. Oi?

Anònim ha dit...

Ara ke vas de intelectual també o ke??
me teneis kontentito, vaya kolla de nenazas invertits,i demes parasits!!